Dit hangt af van de ontwikkelingen van corona, jouw bestemming en de vertrekdatum. Inmiddels hebben een aantal bestemmingen van de Nederlandse overheid kleurcode geel gekregen. Welke bestemmingen dit zijn kun je hier zien. Wanneer jouw reis geen doorgang kan vinden informeren wij je hier persoonlijk over.
We willen je daarom vragen om voor nu vooral berichtgeving van onze kant af te wachten. Indien jouw reis wordt geannuleerd, krijg je automatisch bericht van ons.
Inmiddels hebben een aantal bestemmingen van de Nederlandse overheid kleurcode geel gekregen. Welke bestemmingen dit zijn kun je hier zien. Het reisadvies verschilt per bestemming en kan ieder moment veranderen. Op de website van het Ministerie van Buitenlandse zaken kun je de meest actuele informatie over jouw reisbestemming lezen. Als bezoeker van een land dien je je te houden aan de coronamaatregelen die de lokale overheid hanteert.
De corona maatregelen verschillen per bestemming en zijn aan veranderingen onderhevig.
In Nederland weten we wat de regels zijn en waar we ons aan dienen te houden. Maar wat geldt er voor het buitenland? Kun je gewoon uit eten? Zijn bepaalde bezienswaardigheden gewoon open. Moet je mondkapjes meenemen?
Om je van de juiste informatie te voorzien, hebben we een speciale pagina op onze website gecreëerd met per land de benodigde informatie over de corona maatregelen.
Ga je op vakantie dan is het belangrijk bij je reisverzekering na te vragen waarvoor je wel en niet gedekt bent. Het kan zijn dat je je bij moet verzekeren en/of niet gedekt bent als je afreist naar een bestemming met code oranje.
333travel werkt zelf samen met Allianz Global Assistance. Zij hebben een aantal unieke Covid-19 dekkingen toegevoegd bij de Kortlopende en Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering. Zo weet je precies waar je aan toe bent voordat je een vakantie gaat boeken of als je al op reis bent en te maken krijgt met Covid-19 of quarantaine. Bekijk hier het overzicht van de Covid-19 dekking.
333travel is aangesloten bij het ANVR. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en van de informatie daarover.
De reizen op deze website worden aangeboden onder het beding dat de ANVR-Consumentenvoorwaarden (Deel A -Reisvoorwaarden- en/of Deel B -Boekingsvoorwaarden-) van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is.
333travel is aangesloten bij het SGR. Alle reizen, met uitzondering van vluchten per lijndienst die geen onderdeel uitmaken van een pakketreis vallen onder de garantie van het SGR.
De SGR garantie houdt in dat de consument er van verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als de wederpartij de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen door financieel onvermogen .
Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.
333travel (KvK nr. 30169522) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen.
Deze garantie houdt in dat je als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
333travel organiseert geen groepsreizen waarbij je op reis gaat met andere onbekende reizigers. Het is wel mogelijk een privé rondreis te boeken voor meerdere personen. Bijvoorbeeld voor familie of vrienden waarmee je de reis wilt maken. Dit valt dan niet onder een groepsreis, maar onder een individuele rondreis. De reis wordt afgestemd op jouw wensen en/of die van jouw reisgezelschap.
Een individuele rondreis wordt ook wel een privé reis of een reis op maat genoemd. Het betekent dat de rondreis is samengesteld op basis van jouw wensen en voorkeuren of die van jouw reisgezelschap. Een individuele rondreis kan dus voor 1 of meerdere reizigers zijn.
Bij een standaard reis verblijf je in middenklasse accommodaties op basis van de voordeligste kamertypes. Bij een deluxe reis verblijf je waar mogelijk in 4 sterren accommodaties (voordeligste kamertype).
Per reisproduct vermelden we op de website wat er in- en exclusief is. Wij bieden individuele rondreizen aan waarbij de vliegtickets, transfers en hotels zijn inbegrepen in de reissom, maar het is ook mogelijk de rondreizen zonder vliegtickets te boeken. Daarnaast bieden we ook losse vliegtickets, auto- en camperhuur, tours en excursies en hotels.
Dat hangt af van de status van je boeking en van de voorwaarden die aan de boeking vastzitten. Indien je een transfer, accommodatie en of een tour wenst te wijzigen in een bestaande boeking, dan wordt er € 27 wijzigingskosten in rekening gebracht.
Je kunt je persoonlijke gegevens op jouw Mijn333 account wijzigen in het menu “gegevens”. Hier zie je aan de rechterkant een link “ wijziging doorgeven van mijn persoonlijke gegevens”. Als je hierop klikt, kun je een bericht opstellen met de wijzigingen: direct wijziging doorgeven.
Via de persoonlijke mijn333 pagina vind je alle gegevens met betrekking tot je reis. Hier staat ook de factuur, de betalingstermijn en de status van de betaling(en).
Het is bij 333travel boekingen momenteel niet mogelijk om met een credit card te betalen.
Voor Travel Platinum boekingen is het wel mogelijk om met Credit Card te betalen. Houd er rekening mee dat uw creditcard direct wordt belast op het moment van de transactie.
Je ontvangt een e-mail bevestiging van iedere betaling.
Annuleren dient altijd schriftelijk te gebeuren. Je kunt jouw annulering sturen naar de reisspecialist waar je hebt geboekt. Na ontvangst wordt de annulering in behandeling genomen. Hiervoor worden de ANVR voorwaarden gehanteerd. De bepalingen hiervan kun je terugvinden onder de boekingsvoorwaarden (artikel 9).
Normaliter is het zo dat de kosten hoger worden naarmate de vertrekdatum dichter nadert. Indien je tickets hebt gereserveerd die non-refundable zijn en reeds uitgegeven dan zijn de annuleringskosten altijd 100%. Nadat je annulering behandeld is, krijg je per mail hiervan de bevestiging.
Je kunt deze nota indienen bij de verzekeringsmaatschappij waar je bent aangesloten. Zij bepalen of je de annuleringskosten vergoed krijgt.
Om jou als klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben wij een persoonlijk MIJN333 account voor je aangemaakt. Deze online klantenservice van 333travel is 24 uur per dag toegankelijk.
In MIJN333 vind je alle gegevens met betrekking tot je reis.
Het hebben van een goede reisverzekering is een absolute vereiste. Deze kun je eenvoudig bij 333travel afsluiten, direct bij de boeking in Nederland, ook als je buiten Nederland woonachtig bent. Heb je reeds een reisverzekering, controleer dan of deze werelddekking biedt. Is dit niet het geval, laat jouw huidige dekking dan uitbreiden met deze werelddekking. Je bent anders niet verzekerd! (Bij boeking bij 333travel is dit vermeld op de factuur van 333travel en dit is dan tevens het verzekeringsbewijs.) Mocht je op het laatste moment alsnog een reisverzekering nodig hebben, dan kun je dit per omgaande regelen. Een annuleringsverzekering kan uitkomst bieden tijdens ziekte. Voor een kleine bijdrage is dit gedekt.
Een Internationaal Rijbewijs is verplicht voor de bestemmingen Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland. Voor Maleisië is dit niet verplicht, maar wordt het wel aangeraden i.v.m. mogelijke taalproblemen. In Amerika en Canada is een internationaal rijbewijs niet verplicht. Je kunt een internationaal rijbewijs verkrijgen bij elk kantoor van de ANWB. Hiervoor dien je een geldig rijbewijs en twee pasfoto's mee te brengen.
Je kunt jouw wachtwoord wijzigen in het menu “gegevens”. Hier zie je aan de linkerkant een link “wachtwoord wijzigen”. Als je hierop klikt, zie je een formulier waarmee je het wachtwoord kunt wijzigen. Ter controle wordt het emailadres weergegeven waarmee je inlogt.
De vliegtickets staan uiterlijk 10 dagen voor vertrek klaar in je mijn333 om te downloaden. Met dit e-ticket kun je inchecken op de luchthaven.
De hotel/tour/trein en/of boottickets vouchers ontvang je ter plaatsen van onze lokale agent.
Voor je reis naar Azië, Amerika, Australië of Nieuw-Zeeland is een geldig paspoort vereist. Dit paspoort dient na terugkomst nog 6 maanden geldig te zijn.
Heb je bij 333travel een reis geboekt? Dan kan het voor komen dat een visum voor jouw bezoek vereist is. Voor elk land gelden aparte regels en condities. Bekijk onze visum pagina voor meer informatie en de regels die gelden voor onze aangeboden bestemmingen.
Het correct invullen van je naam is ontzettend belangrijk bij het boeken van je ticket. Maak je een foutje dan kan dit zorgen voor extra kosten. En erger nog... Vaak mag je niet eens vliegen. Voorkom dit en lees hier hoe je je naam correct moet invullen.
Hoeveel kilo bagage je mee mag nemen is per luchtvaartmaatschappij en per klasse verschillend. Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen mag je 20 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage meenemen. Voor de binnenlandse vluchten geldt vaak een ruimbagage van 20 kilo, maar dit kan ook afwijken. Vraag jouw reisspecialist na voor het exacte gewicht.
Ben je langer en/of breder dan de doorsnee Europeaan? Dan kun je - bij vroeg inchecken - verzoeken om een zitplaats aan het gangpad. Alleen als je meer dan twee meter lang bent heeft het vragen om een zogenaamde "lengteplaats" kans op succes. Vroeg inchecken betekent in dit geval zeker drie uur voor vertrek van je vlucht. Heb je al op een eerder moment een stoelpreferentie doorgegeven? Vraag dan bij het inchecken of deze bevestigd kan worden.
Helaas is het niet mogelijk om voor jou een stoel bij de nooduitgang aan te vragen. In de nieuwe veiligheidsbepalingen van de luchtvaartmaatschappijen wordt vermeld dat reizigers met een medische beperking niet bij de nooduitgang mogen zitten.
Ja, dat is mogelijk. Neem contact op met jouw reisspecialist om je wensen door te geven. Wij kunnen dit tot 48 uur voor vertrek melden bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
Het is mogelijk om een babybedje aan te vragen bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Wij vernemen dan graag extra gegevens van de baby zoals de lengte en het gewicht van de baby. Dit i.v.m. de grootte van het babybedje. Hou er rekening mee dat er maar een beperkt aantal babybedjes aan boord aanwezig is. De jongste baby’s krijgen voorrang op een babybedje.
Stoelreserveringen zijn mogelijk op eigen initiatief na betaling van de vliegtickets. De meeste stoelen zijn tegen betaling te reserveren, een enkele luchtvaartmaatschappij biedt deze service kosteloos aan. Een luchtvaartmaatschappij behoudt zich altijd het recht om de stoelnummers te wijzigen.
Zorg dat je in ieder geval drie uur voor vertrek van je vlucht incheckt. Voor eventuele vragen of wensen maak je meer kans als je vroeg incheckt.
E-ticketing is ticketuitgifte van een bestaande reservering zonder daarvoor daadwerkelijk een papieren ticket uit te geven. De passagier heeft recht op dezelfde voorwaarden en diensten als met een "papieren ticket". Het enige dat de passagier ontvangt is een reisschema en een unieke code die overal geldig is (Bij het inchecken, de douane, enz.)
De ophaaltijd, indien bekend, wordt op je voucher vermeld. Mocht dit niet het geval zijn? Dan ontvang je deze tijden ter plaatse.
Mocht je tijdens je reis vragen of problemen hebben? Dan dien je contact op te nemen met het desbetreffende lokale 333travel kantoor op de bestemming. Dit telefoonnummer is te vinden op je reisbescheiden.
In Azië zijn de hotelovernachtingen vaak inclusief ontbijt. In Amerika is dit niet het geval. Kijk op onze website, je factuur of hotelvoucher of het ontbijt in het hotel inclusief is.
Een vroege check-in en late check-out is mogelijk. Er moet dan wel een extra nacht worden bijgeboekt. Dit moeten wij van te voren voor je boeken i.v.m. de beschikbaarheid van de kamers. Volgens de internationale hotelregel begint een overnachting op de dag van aankomst om 16:00 uur en eindigt deze de volgende dag om 10:00. De exact gehanteerde tijden kunnen per accommodatie en land enigszins verschillen.
In Amerika kan het regelmatig voorkomen dat het hotel je vraagt om service kosten te voldoen. Uiteraard dien je dit niet te accepteren. je kunt hierbij aangeven dat het lokale agentschap van 333travel genaamd Travalco hiervoor verantwoordelijk is. De gegevens van de lokale agent kun je terugvinden in jouw reisbescheiden.
333travel streeft er naar om klachten ter plaatse op te lossen (conform de ANVR voorwaarden) zodat je als klant kunt genieten van een onbezorgde vakantie. Deze dienen dus bij voorkeur ter plaatse gemeld te worden zodat het opgelost kan worden. Je kunt bij klachten ter plaatse contact opnemen met het desbetreffende 333travel kantoor op je bestemming. De contactgegevens vind je onderaan op de vouchers en op de bestemmingsinformatie brief die op Mijn333 staat.
Heb je na jouw reis opmerkingen? Deel deze dan vooral met ons. We luisteren graag naar de ervaringen van onze reizigers om onze reizen (nog) beter en mooier te maken.
Het is mogelijk een review van jouw reis achter te laten via Trustpilot of via Facebook.
Wij zijn natuurlijk heel benieuwd hoe je de reis hebt ervaren. Dit kan in een persoonlijk gesprek, via social media, een mailtje of via de enquête die je bij thuiskomst digitaal krijgt doorgestuurd. Ook kun je een beoordeling achter laten op Trustpilot